Başkan Altay: “Tarihi başlangıç yapıyoruz”

KONYA (İGFA) – Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından inşa edilecek Stadyum-Şehir Hastanesi Tramvay Çizgisi 1. Etabının temeli düzenlenen merasimle atıldı.

Temel atma programında konuşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, daima birlikte tarihi bir ana şahitlik ettiklerini, verdikleri bir kelamı daha yerine getirmenin ve Konya’nın bir hayalini daha gerçekleştirmenin memnunluğunu yaşadıklarını tabir etti.

“KONYA RAYLI SİSTEM KULLANIMINDA ANADOLU’NUN BİRİNCİ ŞEHRİ”

Trafiği çözmenin dünyada bulunmuş tek yolunun toplu ulaşım araçlarını artırmak olduğunu belirten Lider Altay, “Konya, raylı sistem kullanımında Anadolu’nun birinci kenti. 1980’li yıllarda raylı sistem kullanmayı başarmış ve o günden bugüne kadar 27 kilometre uzunluğunda Selçuk Üniversitesi’nden başlayıp adliyeye kadar uzanan bir raylı sistem yapmayı başarmış bir kent. Sonrasında yüksek süratli trenle birlikte raylı sistemde yeni bir devri yaşadık ve bugün o konforu daima birlikte yaşıyoruz” dedi.

“YENİ ÇİZGİYLE İNSANLARIN SANAYİ BÖLGELERİNE RAYLI SİSTEMLE ULAŞMASINI SAĞLAMIŞ OLACAĞIZ”

31 Mart seçimlerinden evvel Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığıyla birlikte Konya’nın yeni vizyonunu kamuoyuyla paylaştıklarını anımsatan Lider Altay şöyle devam etti:

“Bu 5 yılda mevcut 27 kilometre sınırımıza tam 105 kilometre çizgi ek ederek Konya’yı Anadolu’nun raylı sistem ağını en çok kullanan kenti yapmak için gayret göstermeye kelam vermiştik. Elhamdülillah bugün hep birlikte Adliye-Şehir Hastanesi, Kent Hastanesi-Stadyum çizgisinin birinci etabının temelini atmış olacağız. Bu etapla birlikte Alaaddin’den Adliye’ye gelen çizgimiz birinci etapta Kent Hastanesi’ne ulaşmış ve Kent Hastanesi’nden de 11.2 kilometre uzaklıkta yeni yaptığımız sanayi sitesine kadar ulaşmış olacak. Bu sınırı Büyükşehir olarak biz yapacağız. Yeni Sanayi Sitesi’nden Aksaray yolu, Dr. Sadık Ahmet Caddesi, Halil Eser Caddesi ve Yeni Stadyuma kadar olan 10 kilometrelik ikinci etap çizgisi da Sayın Cumhurbaşkanımızın onayıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımıza devrettik. O sınır tamamlandığında Alaaddin’den başlayıp Adliye-Şehir Hastanesi-Aslım Caddesi ve Yeni Stadyuma kadar; Konya banliyösünü, mevcut çizgimizi ve ileride yapacağımız Barış Caddesi çizgimizi dikine kesen yeni bir ulaşım aksı oluşacak. Bilhassa Aslım Caddesi’ndeki sanayi alanlarında çok büyük bir ağırlaşma oldu. Konya’nın tarihi dönüşümlerinden birisi olan Eski Sanayi ve Karatay Sanayi’nin bu yılsonu taşınmasıyla birlikte oradaki yoğunluk önemli manada artmış olacak. Bu yapmış olduğumuz sinirle insanların oraya toplu ulaşımla ulaşmasını sağlamış olacağız.”

YENİ ÇİZGİNİN MALİYETİ 1.7 MİLYAR TL

Temeli atılan hattın Adliye-Şehir Hastanesi kısmını Dünya Bankası’yla, Kent Hastanesi-Yeni Sanayi etabını da öz kaynaklarla gerçekleştireceklerini kaydeden Lider Altay, toplam 1.7 milyar TL yatırımla bu raylı sistem sınırını Konya’ya kazandırmış olacaklarını tabir etti.

“KONYA’NIN BİRİNCİ METROSUNU İNŞA ETMEK İÇİN AĞIR EFOR İÇERİSİNDEYİZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığıyla birlikte çalışmalara kesintisiz bir formda çalışmaya devam ettiklerini anlatan Lider Altay, “Özellikle Alaaddin-Konya Teknik Üniversitesi çizgisiyle birlikte Konya’nın birinci metrosunu inşa etmek için ağır efor içerisindeyiz. İnşallah en kısa müddette buna da başlayıp bir kelamımızı daha yerine getirmiş olacağız. Bununla birlikte Fetih Caddesi-Ahmet Özcan Caddesi-Çeçenistan Caddesi’nde Meram-Karatay irtibatını sağlayacak ve yeni YHT Gar’a kadar uzanan yeni raylı sistemle ilgili çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Alaaddin-Necmettin Erbakan Üniversitesi çizgisinin da proje çalışmalarına başlamakla ilgili bakanlığımız yazıları yazdı, bununla ilgili çalışmaları yürütüyoruz. Bu süreçte üretimine devam ettiğimiz 17,4 kilometre uzunluğunda KONYARAY Banliyö Hattı’nda da çalışmalar kesintisiz biçimde devam ediyor. Birinci etapta Meram Gar’dan başlayan ve Kayacık Lojistik Merkezi’ne kadar ulaşacak hatta artık kent içi kısmında da çalışmalarına devam ediyoruz. İnşallah 2026 yılında oranın hizmete açılmasıyla ilgili bir uğraş içindeyiz” tabirlerini kullandı.

“1 YIL İÇİNDE 28.1 KİLOMETRE SINIRIN İNŞASINA BAŞLAYACAĞIZ”

16,1 kilometrelik Fırat Caddesi-Beyhekim Hastanesi-Barış Caddesi çizgisiyle ilgili sürecin de süratle devam ettiğini lisana getiren Lider Altay şu değerlendirmede bulundu:

“Böylece 1986 yılında başlayan, bugüne kadar yapılmış olan 27 kilometre raylı sistem çizgisine yalnızca Büyükşehir Belediyesi olarak 1 yıl içerisinde 28.1 kilometre sınırın inşasına başlamış olacağız. Böylelikle yüzde yüz bir artış ortaya çıkacak. Ayrıyeten inşaatı devam eden banliyö sınırını da eklediğimizde neredeyse şu an itibariyle Konya’nın mevcut raylı sistemini iki katına çıkarmış oluyoruz. Ulaştırma Bakanlığımızla birlikte yapacağımız 77 kilometreyi de ek ettiğimizde mevcut sınırımıza 4 kat ek ederek Konya’yı eşsiz bir raylı sisteme kavuşturmuş olacağız.”

BÜYÜKŞEHİRLER İÇİNDE EN UCUZ TOPLU ULAŞIM HİZMETİ KONYA’DA

Konya Büyükşehir Belediyesi olarak vatandaşların toplu ulaşımda konforunu artırmak üzere çalıştıklarını da aktaran Lider Altay, 1.3 milyar lira bedelle 180 yeni otobüsü Konya’ya kazandırdıklarını, her yıl 50 yeni otobüs daha alarak otobüs filolarını yenilemeye de devam edeceklerini söyledi. Ayrıyeten Konya’nın tüm Büyükşehirler içerisinde en ucuz toplu ulaşım hizmeti sunan kent olarak öne çıktığını, öğrenci biletinin 4, sivil biletin de 8.5 lira olduğunu hatırlatan Lider Altay, neredeyse muadillerinin 3’te 1’i oranında toplu ulaşım hizmeti sunduklarını kaydetti.

“YENİ 5 YILLIK HİZMET DÖNEMİMİZE BU TÜRLÜ İYİ BİR İŞLE BAŞLAMANIN MEMNUNLUĞUNU YAŞIYORUZ”

Konya’nın raylı sistemi için tarihi bir başlangıç yaptıklarının altını çizen Lider Altay, “İnşallah bu önümüzdeki 5 yıl boyunca Konya tarihine geçecek toplamda 105 kilometrelik raylı sistem sınırlarını yaparak Konya’mızın mevcut 27 kilometre raylı sistem sınırına 4 kat daha ek ederek Konya’yı Anadolu’nun toplu ulaşımda en önde kenti yapma çabasının başlangıcını birlikte gerçekleştiriyoruz. Konya’ya verdiği değer ve değerden ötürü Sayın Cumhurbaşkanımıza, Konya’mızın raylı sisteminin yeni devirde yeni vizyonla ortaya çıkması ismine gösterdiği uğraş hasebiyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdülkadir Uraloğlu beyefendiye teşekkür ediyorum. Ayrıyeten Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları’na ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (AYGM) teşekkür ediyorum. Bu sınırın imalinde emeği geçen çalışma arkadaşlarıma kolaylıklar diliyorum. İnşallah bir an evvel tamamlayarak vatandaşlarımızın hizmetine sunmayı dilek ediyoruz. Konya’mıza iyi olsun. Yeni 5 yıllık hizmet dönemimize bu türlü iyi bir işle başlamanın memnunluğunu ve gururunu yaşıyoruz” açıklamalarında bulundu.

“BU PROJE NİTEKİM ÇOK BÜYÜK BİR PROJE”

Konya Valisi Vahdettin Özkan ise, Büyükşehir Belediyesi’nin her alanda özveriyle çalıştığını belirterek, “Büyükşehir Belediyemiz, öteki bütün toplumsal hizmetlerde, ekonomik hizmetlerde olduğu üzere ulaşım altyapısını da bu devasa projelerle daima insanlarımızın mutluluğa erişmesine koşar adımlarla uğraşmaktadır. Bu faaliyetlerin artarak devamı tarafında temennilerimi tabir etmek istiyorum. İnşallah kentimiz, memnun bireylerin yaşadığı, kırsal manada oluğu üzere kent merkezinde de ömür kalitesini artıran, bu hizmetlerin daha da artarak devam ettiği ve bu taraftan de belediyelerimizin hem sizden almış olduğu teveccüh hem de kurumsal kapasitesini geliştirerek bu nitelikli projeleriyle her gün biraz daha bu hizmetleri artırmaktadır. Büyükşehir Belediyemiz başta olmak üzere, çalışma grubuna, katkı sunan ilgili bakanlıklarımıza teşekkür ederiz. Bu proje nitekim çok büyük bir proje. Kentimize ve insanlarımıza çok değerli hizmetler sunan bir proje. İyi, uğurlu olmasını diliyorum” tabirlerini kullandı.

Konuşmaların akabinde 11.2 kilometre uzunluğundaki Stadyum-Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı’nın 1. Etabı olan Kent Hastanesi-Yeni Sanayi Sitesi Tramvay Hattı’nın temeli dualarla atıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir